Monday, March 7, 2011

My first HDR and Light Trail

Salam....
Agaknya berminggu juga saya tak mengekspresi hasil kerja saya di dalam ni. Bukan sahaja gambar2 perkahwinan malah gambar2 selain darinya. Bukan apa, setiap satu gambar memerlukan post processing yang mungkin sedikit dan mungkin banyak. Bergantung kepada sejauh mana efek yang kita ingini. Buat masa ini, saya menghabiskan masa antara 5 minit hingga 10 minit untuk edit sesebuah gambar perkahwinan. Namun, saya akui, dengan beberapa siri outing yang dianjurkan oleh Zack Stylo dan bersama2 dgn rakan2 photographer yang lain, setiap gambar yang terhasil tidak lagi memerlukan post processing yang terlalu lama. Sebab?....gambar yang terhasil dari kamera itu sendiri sudah cukup memuaskan hati...:)

Oleh itu, saya sering menasihati diri saya untuk sentiasa belajar sama ada sendiri atau daripada hasil kerja orang lain untuk kemajuan sendiri. Think positively and always push yourself to the limit.....

My first HDR....

My first light trail (kredit to Che Deen SP)...

4 comments:

  1. fuyooo... light trail... eheheh... bagus2... HDR tu brp exposure gabung?? ke single photo ko edit bg jd HDR?? belum nmpak HDR nye lagi sgt la... try lagi yer.. selamat maju jaya..

    ReplyDelete
  2. HDR tu ada 3 exposure...normal, +2 dan -2....mmg tak brp nk elok lg HDR aku nih....maklumla first time...newbie plak tu....hehehehe...bila nak dtg Kedah ni wak?...nnt boleh ngajo aku....

    ReplyDelete
  3. newbie pebende nyer.. ekeke.. dah otai pn kan ko..

    ajar ko... apa da??? aku pn x terer.. outing pn sekali je pegi.. kelas amik gambo pn x penah ikut.. main balun jer... takkan nak ajar ko.. ajaran sesat nnti aku bagi.. ekekeek..

    dtg kedah???? ekeke.. ntah la.. t la sesenang.. kekalau lalu sana aku call cr ko la...

    penang mungkin aku g kot ujung thn.. tp tgk la nnti... lom tau lagi...

    ReplyDelete
  4. au masih newbie ler....baru 3 bulan berkecimpung...ekekeke....

    ala, aku x kisah la belajo dgn sesape pun...dgn sesama newbie pn aku belajo jugak....lg la ngko yg dah byk tahun amik gmbar....serba sikit lmu yg ko blh bg, besar maknanya tu bg aku...:)

    ok, jgn lupa roger aku kalau lalu area utara ni..nnt boleh buat mini reunion...heheheh

    ReplyDelete