Friday, May 3, 2013

Akad Nikah: Azilah & Shah

Bismillahirrahmanirrahim...

Apa itu  "art of photography?". Ramai daripada kita yang tahu dan terer amik gambar tapi tak tau pun direction atau art yang betul termasuk saya sendiri. 2 tahun lepas saya ada post beberapa gambar ke dalam Photomalaysia.com untuk dikomen dan dikritik bagi penambahbaikan. Dari situlah ada seorang komentar yang menyebut tentang "art of photography" ni. Bermula dari situ jugalah saya cuba memahami perkataan tu. Search dalam google, baca daripada forum dan blog dsb.

Tiada definisi khusus untuk "art of photography" ni. Tapi apa yang saya faham setakat ni ialah sebagai photographer, kita sepatutnya merancang dahulu apa yang kita nak shoot. Gambarkan dalam kepala berdasarkan suasana yang ada. Bayangkan moment2 yang patut ada. Memang sukar nak terangkan dari segi perkataan. Saya sendiri pun masih tercari2 "art of photography" ni.

Gamabr2 di bawah ni adalah shoot akad nikah di Masjid Taman Keladi pada 1 Mei 2013 yang lalu. Azilah ni adalah adik kepada colleague saya. Enjoy dengan diorang sebab sporting. Majlis kenduri diorang akan berlangsung pada 18 Mei 2013 nanti di sebuah dewan di Tikam Batu, Sungai Petani.

















No comments:

Post a Comment